2018. február 5., hétfő

Egy év, egy tucat könyv: Olvass el egy híresség olvasmánylistáján szereplő könyvet!


Elérkeztünk a blog olvasós kihívásának második fordulójához, és egy nagyon izgalmas kritérium szerint kell kiválasztani az olvasnivalónkat most februárban is.
Nézzük is, hogy mi a Könyvutca ajánlata számotokra! :)


Több olvasó híresség könyvklubját is követem a különböző közösségi média felületeken, és mindig kiváncsian várom a következő havi olvasmányokat.
De ott van például David Bowie 100-as könyves listája, és Barack Obama aktuális olvasmányairól is mindig nagyon szívesen olvasgatok.
Ilyenkor a hírességek ajánlásra sok könyvet felraknék a várólistámra, sajnos azonban nem mindegyik könyv jelenik meg magyarul ezek közül, de azért így is akad miből válogatni.
Elolvasni egy olyan könyvet, amit David Bowie ajánl, közben pedig meghallgatni a kedvenc Bowie számaid, nincs is ettől szórakoztatóbb időtöltés, ilyenkor más szemmel is tanulmányozom a könyveket, mit láthatott ebben Bowie, és vajon én is látni fogom?
De ugyanúgy kíváncsi leszek mindig a Reese Witherspoon által ajánlott könyvekre is, nagyon szimpatikusnak tartom, ahogy egyre több híres ember indít könyvklubot. Ha egy színésznőnek van saját könyvklubja, nálam azzal már nyert ügye van! :)

David Bowie kedvenc könyvei (A teljes 100-as listát itt nézhetitek meg)
Ha csak magyarul olvasol, és szeretnéd végigolvasni ezt a listát, akkor sajnos nincs túl jó hírem, mert elég sok könyv nem jelent meg ezek közül magyarul, de azért éppen van miből válogatni.
Kezdjük is egy kedvenc könyvemmel, ami szerepel a listán, ezt pedig Angela Carter Esték a cirkuszban című könyve, ami kicsit szürreális, de nagyon varázslatos és csodálatos, ha valami különleges élményre vágytok, akkor mindenképpen el kell olvasnotok!
Az én egyik választásom erre a hónapra is David Bowie listájáról fog kikerülni, ez pedig Truman Capote Hidegvérrel című könyve lesz, egyben az első regény, amit elolvasok az írótól, mert eddig csak novellásköteteket olvastam tőle.
Bowie listáján még sok olyan klasszikus szerepel, amit már nagyon rég el akartam olvasni, de még valahogy sosem sikerült rá sort kerítenem. Például ha még ti sem olvastátok az 1984-et akkor itt a remek alkalom! :)
Ezen  a linken még böngészhettek a listán szereplő, magyarul megjelent többi könyv között: https://moly.hu/polcok/david-bowie-szaz-kedvenc-konyve

Reese Witherspoon könyvklubját azért is szeretem nagyon, mert viszonylag sok könyv elérhető magyarul is az olvasmányok közül.
Instagramon itt tudjátok követni a könyvklubot: https://www.instagram.com/reesesbookclubxhellosunshine/ 
Szeretem Reese Witherspoon havi instasztoris bejelentkezéseit, amelyben beszél a könyvekről, de az adott könyvek szerzőivel készített beszélgetések is nagyon jók szoktak lenni.
Az olvasmányok sokszínűek, thrillertől a romantikus könyvekig minden megtalálható.
Szeretem Reese Witherspoont, amiért ennyire szeret olvasni, és ráadásul ezt nyilvánosan is teszi! :)
Molyon készítettem egy polcot, ahová az összes magyarul megjelent, Reese által ajánlott könyvet felrakom majd: https://moly.hu/polcok/reese-witherspoon-konyvklubja

Hogy a fiatalabb színésznők szintén nagyon szimpatikus könyvklubjairól se feledkezzem meg, meg kell még említenem az Emmák olvasós közösségeit is. :)
Emma Watson feminista könyvklubját, az Our Shared Shelfet, és Emma Roberts Belletristjét, mindkettejük könyves megmozdulásának nagy követője vagyok, csak sajnos kevés könyv érhető el magyarul az általuk olvasottak közül.
Emma Watson olvasmánylistáját itt tudjátok még böngészni: https://moly.hu/polcok/emma-watson-olvasasi-listaja
A Belletrist instagram oldala: https://www.instagram.com/belletrist/

Oprah Winfrey, Barack Obama, Stephen King megannyi híresség, akik szintén nem titkolják, hogy szeretnek olvasni, és igen hosszú olvasmánylistával rendelkeznek, telis-tele érdekes könyvekkel. :)
Oprah könyvklubjának olvasmányai: https://moly.hu/polcok/oprahs-book-club-2
Barack Obama olvasmánylistája: https://www.goodreads.com/list/show/108052.President_Obama_s_Reading_List_2009_2017_
Stephen King által ajánlott könyvek: https://moly.hu/polcok/stephen-king-ajanlasaval-2
Hírességek kedvenc könyvei: http://favobooks.com

Jó böngészést mindenkinek a februári olvasmány megtalálásához! :)
Amint megtaláltátok, ne felejtsétek el nekünk sem megírni! :)

Facebookon és Instagramon is jöhetnek a képek az #egyevegytucatkonyv, #konyvutcakihivas hashtagekkel! :)

4 megjegyzés:

  1. Micsoda jó kis poszt! IG-n rá is keresek az "elhangzottakra"! Köszi!
    Kristin Hannah Fülemüléje szuper volt, ajánlom szeretettel! Oprah könyvét is olvastam Amit biztosan tudok, az is nagyon jó volt és még A felolvasó meg a Szárnyak nélkül szabadon, amit nagyon szerettem ezek közül.
    Hű,de jót fogok most mazsolázni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Zsófi nevében is! A Fülemüle nekem is tervben van, Zsófi már olvasta, a Szárnyak nélkül szabadon nagy, közös kedvencünk Zsófival. A felolvasó várólistánkon van. :)
      Jó olvasást!
      Bea

      Törlés
  2. Még csak most jutottam el, hogy a februárit kiválasszam. Két híresség ajánlását néztem meg: Anthony Hopkins és Murakami, és mivel mindkettőben benne volt A nagy Gatsby, így ezt választottam. :) (A filmet se láttam még, és azt is akartam már pótolni.)

    VálaszTörlés