2017. szeptember 21., csütörtök

Agatha Christie Mallowan: Így éltünk Mezopotámiában

Most már tényleg, hivatalosan is kijelenthetem, hogy az összes AC regényt elolvastam, az összes krimit, az összes nem krimit, az életrajzi regényét, s a kis karácsonyi könyvecskéjét is.

Agatha Christivel tizenéves koromban ismerkedtem meg, s a barátságunk azóta is kitart. Mindegyik könyvét nagyon élveztem, Dame Agatha Christie tényleg a krimi királynője, ezt vitathatatlan ténynek tartom. :)

Azt mondjuk nem tudom, hogy ez a könyvecske miért csak most került elolvasásra, mert nem most fedeztem fel, régebben is tudtam már róla, de a lényeg, hogy végre elolvastam, és hát, kár volt eddig várni vele.



Tudtam én, hogy Agatha Christienek van humora, de ebben a könyvben csak úgy sziporkázik! :) Olvasás közben egész végig mosolyogtam, s sokszor hangosan felnevettem.

AC második férje, Max Mallowan régész volt, s így került az írónő maga is Mezopotámiába. A könyv pedig az itt eltöltött szép éveik emlékére szültetett. A bevezetőből azt is megtudjuk, hogy a könyv megírását egy, az írónőnek nagyon sokszor feltett kérdés, a "Hát hogyan is éltek Mezopotámiában" inspirálta. 
Ennek a kérdésnek köszönhetjük hát, ezt a roppant szórakoztató könyvecskét.

Megismerhetjük, hogy milyen hányattattásokon kell átmenni egy ásatáson résztvevőnek, mindenhol homok, rágcsálók és hőség.

No meg a Mezopotámiában megforduló sokféle népség: arabok, kurdok, örmények, jezidiek, kinek heves vérmérséklete merőben szokatlan lehetett a sápadt és kalandvágyó angolok számára.

A vidék népességének e színes összetétele szolgálta a regény legmókásabb jeleneteit is, az örmény sofőr, Michel, kinek fő jelszava az Economia volt, legyen szó bármiféle bevásárlásról, s e megszállott takarékosságnak gyakran az írónő és a férje lett az áldozata.
Meg itt vannak még az ásatásokon dolgozó munkások, kinek szerszámaik mellett, egy-két fegyver is a keze ügyében volt mindig,  ha éppen bármiféle veszekedés közben elő kellett rántani őket, jó nagy ijedtséget okozva ezzel a munkaadójuknak.


Tényleg minden oldala színtiszta szórakozás volt ennek a könyvnek, nagyon szerettem olvasni, s a történet közben az írónő e tájakon játszódó krimijei is megelevenedtek előttem, csakúgy, mint a híres karakterei. AC rajongóknak kötelező olvasmány! :)

10/10

Zsófi

2 megjegyzés:

  1. De jó, hogy írtál róla, köszönöm :) ! Én is ugyanúgy vagyok AC-vel mint te, gyerekkorom óta szeretem, olvasom, az életrajzán is túl vagyok már és erről a könyvről is tudok régóta, ahogy te is :) , de még nem olvastam, csak tervezgettem eddig, úgyhogy most kellő löketet kaptam hozzá :) !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, mert tényleg nem éri meg ilyen sokáig halogatni, olyan jó kis könyvecske! :)
      És igen AC nekem is hatalmas nagy örök kedvencem! :)
      Zsófi

      Törlés