2017. március 30., csütörtök

Benedek Szabolcs: Beatles vágatlanul

Ez a könyv most nagyon jó emlékeket idézett fel bennem. Volt ugye az az időszakom, amikor elkezdtük felfedezni a Beatles zenéjét. Pár nap alatt végighallgattuk az összes albumukat, aztán szintén pár nap múlva már kivülről fújtuk az össszes számot. 

Youtube videókat néztünk, ott voltak ezek a pimasz, ámde mégis roppantul szimpatikus fiatalemberek, akik a zenéjükkel egy jobb és őrültebb hellyé tették a világot.

Megnéztük az Egy nehéz nap éjszakáját, aztán napokig valami furcsa eksztázisban lebegtünk, van másik filmjük kérdeztük, hát akkor az is nézzük meg gyorsan. Megnéztük, az is fantasztikus volt. Éreztük, hogy egy életre elköteleződtünk a Beatles mellett.



Aztán szépen lassan rájöttem, hogy nekem már csak a filmek és a Youtube-videók maradtak, mert ha nem tanulunk meg utazni az időben, akkor bizony én már sohasem fogok elmenni egy Beatles koncertre se...

Miután túltettem magam ezen (pár napra azért szükségem volt hozzá), jó könyvmolyként eszembe jutott, hogy biztos írtak könyveket is a Beatlesről, úgyhogy nyakamba vettem a könyvtárat, a könyvesboltokat, és szépen lassan (inkább gyorsan) az összes magyarul megjelent, a zenekarral, tagokkal foglalkozó könyvet elolvastam. Elég sokáig úgy éreztem magam, mint aki a hatvanas években él... :)

Éppen ilyen izgatott érzésekkel vettem a kezembe ezt a könyvet is.
Az általam kedvelt, bálványozott emberekről, csak amolyan "az egyik szemem becsukom, a másikkal kukucskálok" módon szeretek pletykákat, magánéleti infókat olvasgatni.
Mert mi van, ha megismerem a nőcsábász, az ifjú barátnője mellett évekig egyéb nőügyekben résztvevő, bociszemű Paul McCartney-t, akkor vajon képes leszek-e még valaha ugyanúgy végig hallgatni például az And I Love her című számot...

Nőként, engem természetesen a Beatlek nőügyei készítettek ki a leginkább, amikor már ezelőtt is hallottam szaftos részleteket, ebben a könyvben pedig egész fejezetek szóltak erről a témáról.

Mindezektől függetlenül, azért jó volt olvasni a könyvet, megismerni a fiúkat erről az oldalukról is, s a magánéletükről is egy kicsit többet megtudni.

A szerző idézett Patty Boyd önéletrajzából is, ezt a könyvet is annyira szívesen elolvasnám, csakúgy, mint a Cinthya Powell önéletrajzot. Abban biztos vagyok, hogy az ő szemükön keresztül, egy újabb arcát ismerném meg George-nak és John-nak.


Az utolsó Beatles és a magyarok című fejezetben érdekes magyar-Beatles kapcsolódási pontokról olvashatunk, ezeket az információkat én eddig sehol sem olvastam még.

Beatles rajongóknak ajánlott olvasmány, én pedig remélem, hogy egy-két nap elteltével, megint ugyanolyan füllel tudom majd hallgatni a Beatles számokat. ;)

Zsófi

Fülszöveg:
Ez a könyv nem azzal kezdődik, hogy a zenekar alapítója, John Lennon 1940. október 9-én született, miközben Liverpoolt több hullámban támadata a német légierő. És nem is azzal ér véget, hogy már a Mesés Négy (Fab Four) hosszas, több mint egy esztendőn át tartó vergődést követően 1970. április 10-én, Paul McCartney-nak a kilépéséről szóló nyilatkozatváal hivatalosan is feloszlott, a banda hatása máig tart, mi több, a Beatlesnek mostanra reneszánsza lett, és a legnagyobb klasszikusok, az emberiség kultúrtörténetének 20. századi mérföldkövei között emlegetik.

Ebben a könyvben sztorik olvashatók a popzene legnagyobb hatású együtteséről. Időnként furcsa, sőt akár egyenesen bizarr történetek, amelyek egyeseket talán fejcsóválásra késztetnek, hiszen nem ezt várták, nem ezt hallották, nem ezt olvasták korábban mindig bájosan mosolygó kedvenceikről. Ez a könyv egyfajta lázadás a köztünk élő Beatles-imázs ellen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése