2016. október 29., szombat

Féléves Könyves Kiakadás Tag


Köszönjük Ladybirdnek,  a Könyv extrák blog bloggerének a felkérést, ami már nem most volt, de végre örömmel láttunk hozzá a kérdések megválaszolásához.
(Egy kérdésem nekem is van, aki tudja válaszolja meg: a félévest értem, de miért kiakadás tag a neve??:))




1. A 2016-os eddigi legjobb olvasásod:

Bea: Egyetlenegy könyvet kiválasztani szinte lehetetlenség, főleg, hogy lassan már az évnek is vége, ezért én most hármat megemlítek, de azt is el kell mondanom, hogy még egy pár emlékezetes könyv leszorult a dobogóról.  Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek egyértelműen nagy kedvenc, de nagyon gyönyörű élmény volt Twan Tan Eng: Az Esti ködök kertje könyve, és legyen a harmadik Fredrik Backman Itt járt Britt-Marie című könyve, amit már nagyon vártam és nekem nem okozott csalódást, imádtam. 

Zsófi: Jézusom! Elkezdtem molyon nézegetni az olvasmánylistánkat és szerencsére már nagyon sok legjobb olvasásom volt az évben, nem is tudom, Anya hogy tudott csak hármat kiválasztani. Sokféle műfajban avattam új kedvenceket, egyszerűen nem tudok egyet sem kiválasztani. :)

2. A legjobb folytatás, amit 2016-ban olvastál:

Bea: Rick Yancey: Végtelen tenger. Valószínűleg nem is olvastam más folytatást, de ha mégis, akkor is ez a könyv jutott először eszembe. 

Zsófi: És most ismételtem rádöbbenek, hogy milyen kevés sorozatot szoktam olvasni...
Így legjobbat is elég nehéz lesz választanom, Stephen King Mr. Mercedes trilógiájának második része egy nagyon jó kis folytatás volt, és Kristina Ohlsson ifjúsági regényének folytatásaiban sem csalódtam.


3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél:


Bea: Haha, most kezdjem el sorolni?? :D Na jó, akkor kettőt írok: Jodi Picoult-Samantha van Leer: Lapról lapra, Angela Marsons: Ördögi játszmák. (Utólag írom, hogy ezeket közben már elolvastam, de a tag kitöltésekor még csak terv volt. Ez is bizonyítja, hogy azért próbálom a terveimet megvalósítani.:))

Zsófi: Szintén haha! :) De akkor tegyünk egy próbát: Kristina Ohlsson legújabb ifjúsági regénye a Kastély titka, a General Press Kiadó legújabb történelmi regénye, a Király elefántja, és a Gabo Kiadó Szerettel Nina című könyve, amiből tévésorozat is készül majd.

4. A legjobban várt friss megjelenés az év második feléből:


Bea: A Twin Peaks-et nagyon várom már, lehet Zsófi is ezt fogja írni.;) 

Zsófi: A Twin Peaks-es könyvet én is nagyon várom már, A teaültetvényes felesége című könyv nagyon ígéretesnek tűnik, a Lány pisztollyal című könyv is nagyon várós már, csak úgy mint a Mrs. Jeffries és a halott orvos című krimi. Na meg ugye ott van még Gillian Flynn és Stephanie Meyer új thrillere is (Utólagos megjegyzés: azóta a Gillian Flynn könyv elolvasásra került, szuper volt:))

5. Legnagyobb csalódás: 

Bea: Az ilyen könyveket végig sem olvasom. Két könyvet biztos félbehagytam az idén, a Tövisek hercegét és a Ready Player One-t.

Zsófi: A legutóbb olvasott két könyvem, amikről még bejegyzést sem írtam a Mr. Holmes és a Bánat íze, mind a kettő nagy csalódás volt nekem. (Azóta ez a bejegyzés is elkészült.)



6. Legnagyobb meglepetés: 

Bea: Cecelia Ahern: A Vétkes című könyve nagy meglepetés volt nekem, mert bár szeretem az írónőt, nem mindegyik könyve tetszett maradéktalanul. Erre ír egy disztópiát, amit annyira imádtam, hogy remélem mihamarabb jön a folytatás. 

Zsófi: Alexander McCall Smith könyve az No. 1. Női nyomozóiroda. Én sokkal kis könnyedebb történetre számítottam, mint amit végül kaptam.



7. Kedvenc új szerző: 

Bea: Több is van, pl. Benyák Zoltán, akitől még csak A nagy illúziót olvastam, de szeretném a többi könyvét is elolvasni. Sándor Erzsi, Dániel András a kuflisorozatával és Ozival, az óriással, de megszerettem Molnár T. Esztert a Stand Up könyve kapcsán.

Zsófi: Hm....nincs új kedvenc szerzőm.



8. Legújabb könyves szerelem:

Bea: Nem vagyok egy kicsapongó típus, de Gill Hornby: És most együtt című könyvének férfi főhőse Bennett nagyon megnyerő volt és korban is hozzám illő. De ez szigorúan csak plátói. :D

Zsófi: Hát ilyenem sincs. :) Már magam is megjegyeztem, hogy mostanában kevés romantikus könyvet olvasok, a gyilkosok és őrültek közül meg igazán nem választhatok könyves álompasit.



10. Egy könyv, amin sírtál:

Bea: Egyszerűbb lenne arra válaszolnom, amelyiken nem sírtam. :) Nagyon könnypotyogtató volt Jojo Moyes Mielőtt megismertelek könyve, M.L. Stedman: Fény az óceán felettje, a teljesség igénye nélkül.

Zsófi: Truman Capote Álom luxuskivitelben című novellás kötetéből a Karácsonyi emlék című iromány után elmorzsoltam pár könnycseppet.



11. Egy könyv, ami boldoggá tett:

Bea: Ami legutóbb boldoggá tett, az Valcsicsák Zoltán Álmomban Bhutánban ébredtem című könyve.

Zsófi: Minden jó könyv boldoggá tesz.

12. Kedvenc könyves adaptáció, amit az idén láttál:

Bea: Szerintem nem láttam az idén ilyet, alig néztem filmet, de majd Zsófi helyesbít, ha nem így volt. :)

Zsófi: Idén tényleg kevés ilyet néztünk, na de majd most, egy csomó könyvből készült film eszembe is jutott, amit már mindenképpen meg kellene néznünk. :)

13. Kedvenc értékelés, amit az idén írtál:

Bea: Azok az értékelések, amelyek könnyen jöttek, de most nem tudok így konkrétan kiemelni egyet. 

Zsófi: Én sem, nem is akarok. :)

14. A legszebb könyv, amire idén szert tettél:

Bea: Mármint külsőleg? Vegyük úgy, hogy igen. :) Simon Réka Zsuzsanna Majdnem egy tucat királylány könyve nagyon tetszett nekem.

Zsófi: Sok szép könyvre szert tettem, szintén nem tudnék választani.

15. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Bea: Nagyon sokat még!! Hosszú a listám, reménytelenül... :D

Zsófi: Jaj, ezt inkább hagyjuk.... :)

16. Itt meg kellene jelölnünk valakit, de mi ezt nem tesszük, aki kedvet kapott, töltse ki nyugodtan. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése