2015. október 17., szombat

Moskát Anita: Horgonyhely

Egy birodalomban, ahol a föld oda köti az embert, ahová megszületett, csak azoknak van reménye a vándorlásra, a kereskedelemre és hatalomra, akik várandósak. Ebben a nők uralta, különös mágiával átitatott világrendben három rendkívüli személy keresi a kitörés lehetőségét.

A könyvtárhajójához kötött Vazil titokban az egyenjogúság eszméjét hirdeti és a nők vándorlásának okait kutatja, hogy egy napon mindenki szabad lehessen. 
Lánya, Helga azonban szabadulna a hajótól, ahová születése óta kötődik, ezt pedig csak egyféleképpen teheti meg: ha minél előbb teherbe esik. 
Lars a föld férfiak számára tiltott mágiáját űzi, ami által különleges hatalomra tesz szert - ez pedig az egész világukat felforgathatja.

Először is még így az értékelésem előtt leszögezném, hogy (számomra is ismeretlen okokból) nem szoktam fantasyket olvasni. De elhatároztam, hogy nyitottabb leszek a különböző műfajokra, így került a kezembe a Horgonyhely is.

Mit is mondjak, nem gondoltam volna, hogy egy nők uralta világ ilyen kegyetlen is lehet.... :)
Nagyon megviselt a könyv kegyetlen, nyers világa, még napokig a hatása alatt voltam, a befejezése után is. A földevéstől pedig már egyenesen rosszul voltam. Ám ezeket a heves érzéseket semmiképp sem negatívumként említeném, hanem épp ellenkezőleg, ezek mind a könyv erősségeinek nevezhetők.
Attól függetlenül, hogy borzasztónak és néhol undorítónak találtam az elénk táruló világot, nem mondanám azt a könyvre, hogy nem tetszett. Nagyon jó stílusban volt megírva, és nagyon érzékletesek voltak a leírások is.
A szereplők közül igazából senki sem került igazán közel hozzám, egy kicsit hiányzott nekem egy olyan szereplő, akiért izgulhattam volna.
A végére nekem egy kicsit ellaposodott a történet , kissé elvesztem ebben a számomra még teljesen új fantáziavilágban (azokat a bizonyos gumókat már nem igazán tudtam hova tenni). De a (nem is tudom milyen szavakkal jellemezem:)) befejezés mindenért kárpótolt, én egyáltalán nem erre számítottam...

7,5/10

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése