2015. április 21., kedd

Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei/ Üresek városa

Egy evőkanálnyi Harry Potter alaposan összekeverve egy kávéskanálnyi X-mennel, adjunk még hozzá egy csipet Addams Familyt, a végén még szórjuk meg egy kis Tim Burtonös bájjal. Ez akár lehetne egy nagyon érdekes, izgalmas regény receptje is...., de nem ennek a könyvnek az esetében.
Nem sok eredeti ötlet fedezhető fel ebben a könyvben, a hátborzongató fényképeket kivéve persze, amik jobb háttértörténetet is kaphattak volna. Egy kicsit engem egy kreatív írásgyakorlatra emlékeztet, tessék itt van 10 kép, írj róla valamit.  Néhol kicsit már erőltetett volt az egész.
A könyv első részét már évekkel ezelőtt olvastam, és hát  azóta  jó pár könyvet elolvastam, és amire emlékeztem belőle az nem volt valami sok. Azt sem értem teljesen, hogy három év után, hogy lehet egy könyv második részét csak úgy onnan elkezdeni, ahol az előző véget ért. Mi lesz így azokkal akik most vették először kezükbe a könyvet? :) Szívesen vettem volna az írótól, ha néha ad egy kis magyarázatot a szereplőkhöz, történésekhez, úgy mint ahogy a Harry Potter könyvekben volt, hogy aki esetleg nem olvasta az előző részt, az is megértse a dolgokat.
A könyv története röviden: a különleges gyermekek menekülnek, az üresek, lidércek (na például ezekről a fő gonoszokról vártam volna egy kis segítséget emlékeim felidézésére) üldözik őket,  megint elmenekülnek, következik egy hátborzongató fénykép, újból elmenekülnek... ez így folytatódik a könyv végéig.
Szerintem sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből az egészből, a szereplőkkel alapjában véve nem volt problémám (bár az egy kicsit furcsa, hogy Jacob szerelme, Jacob nagyapjának is a szerelme volt :)), Enoch nagyon tetszett a mókás beszédstílusával. De az egész bagázs lehetett volna egy kicsit erőteljesebb is, végül is ők valami szuperhősfélék nem? :)
Ezt a rész azért jobbnak éreztem, mint az elsőt, és ha más nem, hát a képek miatt nem bántam meg, hogy elolvastam.
7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése