2015. április 25., szombat

Film: Időről időre (About time)

„Mindannyian együtt utazunk az időben, életünk minden napján. A legtöbb amit tehetünk, hogy élvezzük ezt a rendkívüli utazást”

Tim 21. születésnapján az édesapja elmondja neki, hogy a család férfi tagjai képesek az időutazásra. Csak visszamenni tudnak és csak a saját életükben tudnak utazni. 

Nagyon, nagyon tetszett ez a film itthon mindenkinek. Kedvenc filmünké lépett elő.
Egy blogon találtam rá, amikor időutazós filmeket keresetem. Ha valaki időutazós, izgalmas, filmet akar megnézni, akkor ne ezt nézze. De ha egy gyönyörű, családi, romantikus filmet szeretne, remek választás. 
Persze azért, nem lehet ennyivel elintézni ezt a filmet, mert jóval több volt egy nyálas romantikus filmnél. Nagyon különleges, egyedi volt benne az időutazós szál. Sok helyen azt olvastam, hogy kidolgozatlan, olcsó húzás volt, de én egyáltalán nem értek ezzel egyet. Biztos mindenki elgondolkozott már azon, amikor valamit máshogy is csinálhatott volna, mást is mondhatott volna, hogy de jó lenne visszamenni az időben, és kijavítani ezt vagy azt. Ez egyben nagyon jó lehetőség  is lehet a dolgok megváltoztatására, de veszélyes dolog is, mert teljesen máshogy alakulhat egy pici változtatással akár az egész életed is.  A  film főszereplőjének megadatott ez a változtatás  lehetősége, és ki is használja. Van amikor könnyű a döntés, és van amikor fájdalmas. 

Kidolgozatlannak talán azért tűnhetett sok mindenkinek (nekünk nem) mert maga az időutazás technikai megoldása nincs túlbonyolítva, itt is inkább humorosan oldották meg, mint ahogy a finom, szolíd humor végigkíséri az egész filmet. Igazán szeretnivaló film volt, a szereplők is nagyon kedves figurák voltak. Érdekes volt inkább, hogy ilyen megközelítésből is lehet időutazós filmet csinálni. 

A szereplőkről: Bill Nihgy játszotta Tim apját, őt először az Igazából szerelem című filmben láttuk, azóta a rajongói lettünk. Mikor megláttuk a főszereplő Timet (Domhall Gleeson, aki egyébként szintén tökéletes a szerepre), hogy jé ez meg Bill Weasley :). Rachel McAdams, pedig ebben a filmben is egy időutazó felesége volt.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szerettük mi is a filmet. Az elmúlás egy különleges ábrázolása. Szerintem sokkal jobb, mint az Időutazó felesége, ami nekem könyvben is megvan, de már 3-szor álltam neki, mégsem sikerült végigolvasnom. Azt hiszem meg kell találnom a megfelelő időpontot a ráhangolódásra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen találd meg az időt a ráhangolódásra, mert nagyon jó a könyv, szerintem jobb, mint a film. Egy ideig kedvenc könyvem volt. :) Bea

      Törlés